Training Verhogen uitleveringsgraad

Startdatum: Bij genoeg deelnemers

Hoe zet je de klant centraal in het magazijn? Op jouw afdeling? En hoe doe je dat als de dagelijkse werkzaamheden beheerst lijken te worden door rijen containers, stapels pallets en orderregels?

Het spreekt voor zich dat een hoge uitleveringsgraad een belangrijke graadmeter is voor de klanttevredenheid. Daarom ga je in deze module aan de slag om vanuit de processen op jouw afdeling de uitleveringsgraad te verhogen. Dit houdt in dat je actief gaat sturen op alle factoren die jij met je team kunt beïnvloeden. Denk daarbij aan het voorkomen van 0-picks, backorders terugdringen en het aantal retourorders verlagen. Maar ook aan vloeiend lopende samenwerking met de andere schakels in de keten, zodat je samen een optimale klantervaring bereikt.


Wat levert deze verbetermodule mij op?

  1. Op je afdeling meer oog voor de klant
  2. Je team leert vanuit klantenbelang te denken, te beslissen en te handelen
  3. De uitleveringsgraad gaat omhoog doordat verstoringen worden voorkomen
  4. Er wordt intern beter samengewerkt om de klant optimaal te bedienen

Met welke prestatieverbeteropdrachten ga ik in de praktijk aan de slag?

  1. Je zet de procesgerichte werkwijze op je afdeling om in een klantgerichte werkwijze
  2. Je zoekt uit wat bepaalt of de klant (meer dan) tevreden is
  3. Je hebt inzicht in de knelpunten op je afdeling en zet je team aan tot actie om de uitleveringsgraad te verhogen

Hoe ga ik meten of ik succesvol ben geweest?

  1. Verstoringen
  2. Backorders
  3. 0-picks
  4. Retourorders
  5. Uitleveringsgraad

Brochure
Download hier de brochure.

Kenmerken

Doelgroep: Logistiek medewerker, logistiek teamleider
Startdatum: Bij genoeg deelnemers


Blended learning: Deze training is een slimme combinatie van e-learning, fysieke training en learning on the job
Uitvoering: Wordt incompany aangeboden bij een groepsgrootte van minimaal 8 deelnemers

Investering

Incompany-prijs op aanvraag

Drie redenen om bij ons een opleiding te volgen:

  • Ontwikkeld vóór de technische groothandels dóór de technische groothandels
  • Zeer praktijk- en toepassingsgericht
  • Direct resultaat

Misschien ook interessant voor jou:

PiTtiG MBO-2
Logistiek Medewerker
Open inschrijving
Startdatum: 01-09-2019 / 01-01-2020 (bij genoeg deelnemers)

De training is bedoeld voor logistiek medewerkers in de technische groothandel.

PiTtiG MBO-3
Logistiek teamleider
Open inschrijving
Startdatum: 01-09-2019 / 01-01-2020 (bij genoeg deelnemers)

Je bent toe aan een volgende stap als teamleider.

Training Werken vanuit de missie, visie, en strategie van je bedrijf
Startdatum: Bij genoeg deelnemers

Hoe meer je je onderscheidt van anderen, hoe succesvoller je zult zijn.

 

< Je bent bij 1 van >