Training Margeverhoging

Inleiding

Je kunt een hoge omzet hebben, maar zonder marge heb je er niets aan. Je kunt de marge vergroten door de prijs hoog en je kosten laag te houden. De marge wordt berekend op verkoop minus inkoop. Maar er is meer ruimte in de marge. Namelijk door de kosten te verlagen! Daar kom jij om de hoek kijken. Jij kunt een belangrijke rol spelen bij het verlagen van de kosten. Jij bent de sleutel in het rendement van je bedrijf. Dat vraagt inzicht en bewustwording. En vooral bewustwording van jouw rol daarin door bijvoorbeeld scherp te onderhandelen en weg te blijven uit de negatieve prijsspiraal. Door meerwaarde buiten de prijs te verkopen en de tariefstructuur te verbeteren.


Wat levert deze training mij op?

  1. Je hebt inzicht in de kosten in de keten;
  2. Je onderhandelt effectief voor gering margeverlies;
  3. Je verkoopt ‘de prijs’;
  4. Je verkoopt meerwaarde buiten de prijs;
  5. Je verbetert de tariefstructuur.

Met welke trainingsopdrachten ga ik in de praktijk aan de slag?

  • Zicht op kosten in de keten;
  • Krachtig onderhandelen;
  • Overtuigend verkopen van de prijs;
  • Geloofwaardig vermarkten van meerwaarde;
  • Verbeteren tariefstructuur.

Hoe ga ik meten of de training succesvol is geweest?

  • Hoogte netto marge overall;
  • Netto marge per klant (groep);
  • Hoogte bruto marge overall;
  • Bruto marge per klant (groep);
  • Kosten per order;
  • Kosten per ordertype;
  • Tariefstructuur per klant (groep).

Leaflet
Download hier.

Kenmerken

Doelgroep: Baliemedewerker, commercieel medewerker, vertegenwoordiger, accountmanager



Blended learning: Deze training is een slimme combinatie van e-learning, fysieke training en learning on the job
Uitvoering: Wordt incompany aangeboden bij een groepsgrootte van minimaal 8 deelnemers

Investering

Prijs incompany op aanvraag

Drie redenen om bij ons een opleiding te volgen:

  • Ontwikkeld vóór de technische groothandels dóór de technische groothandels
  • Zeer praktijk- en toepassingsgericht
  • Direct resultaat

Misschien ook interessant voor jou:

MBO-4 Junior accountmanager

Voor accountmanagers, vertegenwoordigers en commercieel medewerkers.

MBO-3 Commercieel medewerker

Voor baliemedewerkers en binnendienstmedewerkers.

Training Verkoopstrategie

Zit je bij de juiste klanten? Gaan je tijd, je aandacht en je inspanningen naar de klanten die je ook in de toekomst winstgevende groei kunnen bezorgen?

< Je bent bij 1 van >