Training Verkoopstrategie

Inleiding

Zit je bij de juiste klanten? Gaan je tijd, je aandacht en je inspanningen naar de klanten die je ook in de toekomst winstgevende groei kunnen bezorgen? Of ben je bezig met het nu? Met het redden van wat er te redden valt? Nauwelijks tijd om een pas op de plaats te maken. Na te denken over het effect van je verkoopacties. Of om een gedegen aanvalsplan te maken voor die ene klantgroep waar kansen liggen. Waar je winstgevende groei kunt realiseren door effectieve en slimme verkoopacties. En niet op ad-hoc basis maar afgestemd in een integraal samenhangend verkoopplan. Zo focus je gericht op de goede dingen goed doen. Hagelschieten is verleden tijd.


Wat levert deze training mij op?

  1. Je ontwikkelt focus in je verkoopactiviteiten op klanten met groei- en omzetpotentieel;
  2. Je loopt goed ‘op de goede ballen’;
  3. Je werkt planmatig aan een inspirerend verkoopplan voor je eigen klanten;
  4. Je ontwikkelt je bestaande klanten naar een hoger omzetpotentieel;
  5. Je verhoogt je netto salestijd, door slimme keuzes te maken op welke ballen je wel of niet loopt.

Met welke trainingsopdrachten ga ik in de praktijk aan de slag?

  • Succesvol segmenteren van klanten;
  • Proactief managen van leads;
  • Grip creëren op het verkoopproces;
  • Verhogen netto salestijd;
  • Ontwikkelen van een inspirerend verkoopplan.

Hoe ga ik meten of de training succesvol is geweest?

  • Gemiddelde orderwaarde;
  • Verhouding slapende klanten/kopende klanten;
  • Nieuwe omzet bij bestaande klanten;
  • Nieuwe omzet bij nieuwe klanten;
  • Geplande groei per klantgroep.

Brochure
Download hier.

Kenmerken

Doelgroep: Baliemedewerker, commercieel medewerker, vertegenwoordiger, accountmanager



Blended learning: Deze training is een slimme combinatie van e-learning, fysieke training en learning on the job
Uitvoering: Wordt incompany aangeboden bij een groepsgrootte van minimaal 8 deelnemers

Investering

Prijs incompany op aanvraag

Drie redenen om bij ons een opleiding te volgen:

  • Ontwikkeld vóór de technische groothandels dóór de technische groothandels
  • Zeer praktijk- en toepassingsgericht
  • Direct resultaat

Misschien ook interessant voor jou:

MBO-4 Junior accountmanager

Voor accountmanagers, vertegenwoordigers en commercieel medewerkers.

MBO-3 Commercieel medewerker

Voor baliemedewerkers en binnendienstmedewerkers.

Training
Onderscheidend vermogen

Ken jij de positie van je bedrijf? Weet je hoe klanten naar jouw bedrijf kijken? Waarom de klanten juist met jou zaken doen?

< Je bent bij 1 van >