Inleiding
Lang niet elke klant bestelt een standaard order in de voorgeschreven bestelhoeveelheden. Uiteraard is geen klant hetzelfde en juist de technische groothandel moet creatief, slagvaardig en alert zijn om aan klantwensen tegemoet te komen. Vooral als je rechtstreeks contact hebt met de klant, bijvoorbeeld in de winkel, achter de balie of bij een afhaalpunt. Het gaat erom dat je waarde toevoegt voor de klant. Dat je de klant een duidelijke reden geeft om juist bij jouw bedrijf te kopen. En dat je in het contact met de klant het verschil kunt maken en de mogelijkheden van extra verkoop (‘meerverkoop’) kunt benutten. Zeker nu veel orders automatisch uit het systeem rollen of per e-mail binnenkomen, is het zaak dat je persoonlijk contact blijft onderhouden met de klant.
Door ondernemend, professioneel en klantgericht te handelen kun je een concrete bijdrage leveren aan het versterken en uitbouwen van de klantrelatie.
Wat levert deze training mij op?
Met welke trainingsopdrachten ga ik in de praktijk aan de slag?
Hoe ga ik meten of ik succesvol ben geweest?
Leaflet
Download hier.
De opleiding is bedoeld voor logistiek medewerkers in de technische groothandel.
Je bent toe aan een volgende stap als teamleider.
Deze training levert je een verhelderend inzicht op in de verhouding tussen orde, netheid, kwaliteit en kosten.