Training Klantcontact en balieverkoop

Inleiding

Lang niet elke klant bestelt een standaard order in de voorgeschreven bestelhoeveelheden. Uiteraard is geen klant hetzelfde en juist de technische groothandel moet creatief, slagvaardig en alert zijn om aan klantwensen tegemoet te komen. Vooral als je rechtstreeks contact hebt met de klant, bijvoorbeeld in de winkel, achter de balie op bij een afhaalpunt. Het gaat erom dat je waarde toevoegt voor de klant. Dat je de klant een duidelijke reden geeft om juist bij jouw bedrijf te kopen. En dat je in het contact met de klant het verschil kunt maken en de mogelijkheden van extra verkoop (‘meerverkoop’) te benutten. Zeker nu veel orders automatisch uit het systeem rollen of per e-mail binnenkomen, is het zaak dat je persoonlijk contact blijft onderhouden met de klant.

Door ondernemend, professioneel en klantgericht te handelen kun je een concrete bijdrage leveren aan het versterken en uitbouwen van de klantrelatie.


Wat levert deze training mij op?

  1. Je biedt de klant vanuit product- en vakkennis een optimale logistieke service;
  2. Bij- en nevenverkoop aan de balie vergroten;
  3. Persoonlijke aandacht voor de klant bij automatisch gegenereerde orders;
  4. Een grotere binding met de klant.

Met welke trainingsopdrachten ga ik in de praktijk aan de slag?

  1. Je handelt professioneel en klantgericht; 
  2. Je scoort hogere bijverkopen d.m.v. vakkundig advies en klantgericht handelen;
  3. Je zet het anonieme van automatische orderintake om in actieve aandacht voor elke klantorder;
  4. Je bouwt de klantrelatie verder uit.

Hoe ga ik meten of ik succesvol ben geweest?

  1. Bij- en nevenverkoop;
  2. Resultaat op acties en promoties;
  3. Klanttevredenheid.

Leaflet
Download hier.

Kenmerken

Doelgroep: Logistiek medewerker, logistiek teamleider



Blended learning: Deze training is een slimme combinatie van e-learning, fysieke training en learning on the job
Uitvoering: Wordt incompany aangeboden bij een groepsgrootte van minimaal 8 deelnemers

Investering

Incompany-prijs op aanvraag

Drie redenen om bij ons een opleiding te volgen:

  • Ontwikkeld vóór de technische groothandels dóór de technische groothandels
  • Zeer praktijk- en toepassingsgericht
  • Direct resultaat

Misschien ook interessant voor jou:

PiTtiG MBO-2
Logistiek medewerker
Incompany
Startdatum: 01-09-2020 (bij genoeg deelnemers)

De opleiding is bedoeld voor logistiek medewerkers in de technische groothandel.

PiTtiG MBO-3
Logistiek teamleider
Incompany
Startdatum: 01-09-2020 (bij genoeg deelnemers)

Je bent toe aan een volgende stap als teamleider.

Training Werken vanuit de missie, visie, en strategie van je bedrijf

Hoe meer je je onderscheidt van anderen, hoe succesvoller je zult zijn.

 

< Je bent bij 1 van >