Training Gesprekstechniek

Inleiding

Verkopen is er niet makkelijker op geworden. Met meer (internationale) concurrentie en meer margedruk is verkopen nog nooit zo uitdagend geweest. Jij moet het maar doen in de één-op-één met je klant! In een tijd waarin het lijkt alsof alle klanten méér voor minder willen. Toch switcht maar 25% van de inkopers van leverancier omwille van de prijs. 75% daarentegen gaat om service, oprechte aandacht en maximale betrokkenheid bij het bedrijf en de inkoper. Omdat je buurman in veel gevallen hetzelfde verkoopt, is het drie keer per jaar presenteren van je productcatalogus pass. Succes zit hem in het echt in de schoenen van de klant staan en hem helpen met ‘slim’ kopen. Morgen beginnen is morgen resultaat!


Wat levert deze training mij op?

  1. Je communiceert vertrouwenwekkend, krachtig en overtuigend met je klanten;
  2. Je versterkt de vertrouwensrelatie met de klant;
  3. Je achterhaalt succesvol de volledige klantvraag en ??(klus) context;
  4. Je presenteert krachtige voorstellen/oplossingen/producten die actief bijdragen aan de uitdaging van je klant;
  5. Je sluit verkoopgesprekken met overtuiging af en sluit de deal zo mogelijk al tijdens het gesprek;
  6. Je bent een pro-actief professioneel gesprekspartner.

Met welke trainingsopdrachten ga ik in de praktijk aan de slag?

  • Versterken klantgerichte communicatie;
  • Ontwikkelen van een langdurige vertrouwensrelatie;
  • Succesvol analyseren van de klantbehoefte;
  • Scoren met een passend productaanbod;
  • Krachtig afsluiten;
  • Bezwaren overtuigend ombuigen naar verkoopkansen.

Hoe ga ik meten of de training succesvol is geweest?

  • Bezoekefficiency;
  • Gemiddeld ordervolume;
  • % kortingsklanten;
  • netto verkooptijd;
  • % marge per klant.

Leaflet
Download hier.

Kenmerken

Doelgroep: Baliemedewerker, commercieel medewerker, vertegenwoordiger, accountmanager



Blended learning: Deze training is een slimme combinatie van e-learning, fysieke training en learning on the job
Uitvoering: Wordt incompany aangeboden bij een groepsgrootte van minimaal 8 deelnemers

Investering

Prijs incompany op aanvraag

Drie redenen om bij ons een opleiding te volgen:

  • Ontwikkeld vóór de technische groothandels dóór de technische groothandels
  • Zeer praktijk- en toepassingsgericht
  • Direct resultaat

Misschien ook interessant voor jou:

MBO-4 Junior accountmanager

Voor accountmanagers, vertegenwoordigers en commercieel medewerkers.

MBO-3 Commercieel medewerker

Voor baliemedewerkers en binnendienstmedewerkers.

Training
Onderscheidend vermogen

Ken jij de positie van je bedrijf? Weet je hoe klanten naar jouw bedrijf kijken? Waarom de klanten juist met jou zaken doen?

< Je bent bij 1 van >