Inleiding
Als nationaal accountmanager bevind je je vaak in het spanningsveld tussen de klant en je eigen organisatie. De klant is kritischer geworden en verwacht het maximale van zijn toeleveranciers. Van specialisten wordt een commerciëlere houding verwacht. In je werk balanceer je geregeld op het snijvlak van de belangen van de klant enerzijds en de belangen van je eigen organisatie anderzijds. Maar hoe speel je optimaal in op de behoefte van de klant? En waar ligt de grens tussen alles doen voor de klant en ‘nee’ zeggen? En hoe krijg je intern dingen gedaan?
Voor wie is deze opleiding bedoeld?
De post-hbo opleiding Nationaal Accountmanager Technische Groothandel is bedoeld voor accountmanagers, projectmanagers en consultants in de technische groothandel met:
Programmaonderdelen
Programmakenmerken
Deze post-hbo opleiding is een slimme combinatie van online voorbereiding en fysieke trainingssessies. De offline trainingen worden verzorgd door trainers met verstand van sales in de technische groothandel.
Doorlooptijd - 10 maanden
Aantal fysieke trainingsdagen - 15 dagen x 6 uur
Gemiddelde studiebelasting - 8 uur per week (opdrachtuitwerkingen etc.)
Locatie Wisselend over verschillende deelnemende groothandels naar rato van het aantal deelnemers.
Leaflet
Download hier.
Voor accountmanagers, vertegenwoordigers en commercieel medewerkers.
Voor baliemedewerkers en binnendienstmedewerkers.
Ken jij de positie van je bedrijf? Weet je hoe klanten naar jouw bedrijf kijken? Waarom de klanten juist met jou zaken doen?